Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
136 publicaties gevonden
-
intreerede Tinus Jongert
Intreerede van Tinus Jongert in het kader van het lectoraat Innovatieve Beweegstimulering en Sport aan de Haagse Hogeschool op 27 mei 2009.
-
Zou het niet mooi zijn als er een jaarlijkse Top-100 zou verschijnen met daarop de beste sportinnovaties? Zoals de Quote-500 doet met grootverdieners of de Top-2000 met pophits, maar dan…
-
Steeds meer bonden (h)erkennen het ontwikkelen van kennis (en daarmee het doen van onderzoek) als een belangrijke taak van een sportbond. Meer bonden hebben mensen in dienst die als specialisme…
-
De tijd is rijp voor een sociale innovatie op het gebied van 55-plus Sport & Leefstijl. De nieuwe generatie – geboren in de jaren veertig, vijftig en begin zestig – verlangt daarnaar.…
-
In het bewegingsonderwijs worden kerndoelen volgens een programma nagestreefd met verschillende kernactiviteiten. Om het bewegingsonderwijs afwisselend en uitdagend te houden is het erg leuk gebruik te maken van vernieuwende sportspelen. Binnen dit…
-
‘plezier, ontspanning, uitdaging en teamwork in één nieuw spel’
KanJam is een frisbee spel wat is over komen waaien uit Amerika. Een twee tegen twee spel waarbij werpen en teamwork samen komen in een uitdagend spel voor in je gymles.…
-
Björn kijkt op de iPad naar een kijkwijzer, in dit geval naar een kort filmpje met een oefening voor het freerunnen. In de gymzaal staat een prachtig parcours waar hij met allerlei…
-
In verhalen over sociale innovatie wordt vooral aandacht besteed aan best practices en succesverhalen. Maar de praktijk is anders. In dit artikel aandacht voor fouten en mislukkingen bij experimenten en…
-
over merkgericht denken en klantgedreven werken
Lectorale rede, uitgesproken op 8 april 2011 door Gerrita van der Veen (lectoraat Marketing, Marktonderzoek en Innovatie). Tijdens deze openbare les presenteert mevrouw Van der Veen u de visie en de…
-
een kwalitatief onderzoek over de betekenissen die bondsvertegenwoordigers geven aan het innoveren binnen sportbonden
De onderzoeksvraag die in deze scriptie centraal staat, luidt als volgt: welke betekenissen geven vertegenwoordigers van sportbonden aan innovatie? Er is een kwalitatief onderzoek met een interpretatieve benadering verricht. Uit het…