Spring naar content

18 publicaties gevonden

  • resultaten enquête in Nederland

    De centrale vraag die het rapport beantwoordt, is in hoeverre matchfixing voorkomt, wat de motieven en kenmerken van matchfixing zijn en hoe hierop wordt gereageerd. In de beantwoording van die…

    Rapport
  • an assessment of good governance in six international sports federations

    The Sports Governance Observer 2019 report employs the SGO 2018 benchmarking instrument to assess the governance of six international federations. The aim is to stimulate an open debate by providing…

    Proefschrift/oratie
  • Voetbal ondergaat momenteel een morele crisis die geïllustreerd wordt door verschillende ethische uitdagingen, zoals matchfixing, management corruptie en misbruik. Ook al is de steun van (inter)nationale autoriteiten en voetbalfederaties essentieel…

    Proefschrift/oratie
  • Naast het bestuur van de vereniging en de eigen sportbond, is het Centrum Veilige Sport Nederland één van de meldpunten in de sport bij seksuele intimidatie en misbruik, matchfixing en…

    Website
  • an assessment of good governance in five international sports federations

    The report employs the Sports governance observer 2018 benchmarking instrument to assess the governance of five international federations. The aim is to stimulate an open debate by providing an objective,…

    Rapport
  • Final report from the National Sports Governance Observer. The National Sports Governance Observer is a project coordinated by Play the Game/ Danish Institute for Sports Studies, which brought together academics…

    Rapport
  • Column van Koen Breedveld in Sport & Strategie (Jaargang: 2013) over de achtste editie van het tweejaarlijkse PtG-congres. 

    Artikel in vaktijdschrift
  • landenrapport: Nederland

    Acht Nederlandse sportbonden zijn onderzocht op hun ‘good governance’. Het onderzoek, uitgevoerd in het najaar van 2017 door het Departement Bestuurs- en Organisatiewetenschappen van de Universiteit Utrecht, is onderdeel van…

    Rapport
  • een onderzoek naar het effect van matchfixing binnen het voetbal op de attitude ten opzichte van de sponsor

    In een experiment, uitgevoerd onder 158 Nederlanders, is onderzocht wat de invloed van negatieve publiciteit, in de vorm van matchfixing, omtrent een voetbalclub is op de attitude ten opzichte van…

    Scriptie
  • beïnvloedt matchfixing de merkattitude en de geloofwaardigheid van de sponsor?

    Deze studie tracht meer duidelijkheid te geven omtrent de invloed van matchfixing in de sportsponsoring. Aan de hand van een experiment is er onderzocht wat het effect van matchfixing is…

    Scriptie