Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
11 publicaties gevonden
-
Steeds meer bedrijven zien in dat werknemers bewegingsruimte nodig hebben om optimaal te presteren. Niet alleen figuurlijk door bijvoorbeeld meer regelvrijheid en zicht op persoonlijke ontwikkeling, maar ook letterlijk door…
-
wat is het? waarom lunchwandelen? hoe organiseer je dit?
Lunchwandelen maakte deel uit van het Nationaal Actieplan Sport en Bewegen (NASB) en de publiekscampagne 30minutenbewegen. Het doel is te-weinig-actieve werknemers te verleiden tot meer bewegen.
-
een onderzoek naar de invloed van omgeving en bedrijfscultuur op lunchwandelgedrag
Het doel van dit onderzoek is om inzicht te krijgen in de mate waarin bij werknemers en bedrijven draagvlak kan worden gecreëerd voor wandelen tijdens de lunch. Hierbij spelen twee…
-
Koffer met promotiemateriaal om op lokaal niveau lichaamsbeweging te stimuleren. Inhoud: Informatie lokale implementatie 30minutenbewegen Overzicht NISB campagnematerialen Brochure “Lunchwandelen? Lunchwandelen!” Brochure “Collega’s activeren collega’s” Brochure “Meer bewegen kan uw…
-
Aanleiding: Een bedrijf verhuist van een pand met een primitieve kantine en een aangename wandelomgeving naar een nieuw gebouw met een modern bedrijfsrestaurant en een minder aantrekkelijke wandelomgeving. In deze…
-
sluiten vraag en aanbod goed op elkaar aan?
Uit onderzoek is gebleken dat het huidige aanbod van (relatief dure) fitheids- of healthchecks goed lijkt aan te sluiten bij de behoeften van bedrijven. Andere goedkopere vormen van bewegingsstimulering zoals…
-
In dit rapport staat beschreven in hoeverre werkgevers eind 2008 bekend waren met Bedrijfssport van Sport en Zaken, de COACH methode, Fietsen Scoort en Lunchwandelen. Voor al deze bedrijfbewegingsprogramma’s zijn…
-
In dit handboek komen allerlei zaken aan bod die u helpen bij het stapsgewijs invoeren van het lunchwandelen en het opzetten van een succesvolle campagne. Hiervoor wordt gebruik gemaakt van…
-
de invloed van een aanjager op de frequentie van het lunchwandelen
In dit pilotonderzoek is nagegaan of het aanstellen van aanjagers een positief effect heeft op de mate van lunchwandelen. Daarnaast is er een procesevaluatie uitgevoerd om boven water te krijgen…
-
denktank sport, bewegen en arbeid
In dit rapport worden de resultaten beschreven van een aantal deelprojecten binnen het werkprogramma Denktank Sport, Arbeid en Gezondheid 2006-2007 die TNO in de periode 2006-2007 heeft uitgevoerd. De Denktank…