Spring naar content

141 publicaties gevonden

  • a social science perspective of soccer fans' motives for attendance

    Terwijl in sommige landen in Europa voetbalwedstrijden volledige stadia vullen, stellen we vast dat er in grote en moderne stadia in andere landen, zoals Portugal, vaak veel stoelen leeg achterblijven.…

    Proefschrift/oratie
  • een kwantitatief onderzoek naar de mate van alcoholconsumptie en de onderliggende motieven hiervoor bij Nederlandse (top)hockeyers

    In deze scriptie is onderzocht hoe het met het alcoholgebruik van de Nederlandse sporters zit. Het onderzoek is uitgevoerd onder 98 hockeyers met een gemiddelde leeftijd van 25 jaar. Er is…

    Scriptie
  • recreatiemotieven, landschapskwaliteit en de oudere wandelaar, achtergronddocument bij Natuurverkenning 2011 (WOt-werkdocument 271)

    Het onderzoek richt zich op de vraag welke kwaliteiten van groen belangrijk zijn bezien vanuit verschillende motieven waarmee mensen recreëren, nu en in de toekomst. Er is een literatuurstudie uitgevoerd…

    Rapport
  • Waarom wordt iemand gymleraar? Wat zijn de motieven van de ALO-student(e) als hij/zij aan z’n/haar opleiding begint? En wat bezielt een deel van de afgestudeerden vier of vijf jaar later…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Voor de NBB was het onduidelijk hoeveel mensen nu precies bridgen, wat de bridger typeert, en wat mensen stimuleert om te gaan bridgen of aanzet om ermee te stoppen. Nader…

    Rapport
  • Sportparticipatie heeft veel effecten op lichaam en geest. Toch daalt de sportdeelname drastisch naarmate we ouder worden. L. Basterfield, L. Gardner en JK Reilly onderzochten daarom waarom Engelse kinderen tussen…

    Online artikel
  • een kwalitatief onderzoek naar de motieven en ideeën van een groep spelende volwassenen in Amsterdam

    In dit onderzoek is getracht een link te leggen tussen spelen en volwassenen. Waar spelen en speelsheid in combinatie met kinderen en dieren onderwerpen zijn die breed zijn onderzocht, staat…

    Scriptie
  • een verkenning van maatschappelijk bewust consumeren in Nederland

    Bepaalde kleding niet kopen omdat er kinderarbeid aan te pas kwam; biologische eieren juist wél kopen omdat men kippen een beter leven toewenst; een auto met de buren delen omwille…

    Boek