Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
141 publicaties gevonden
-
hoe kun je als sportvereniging jongeren uit aandachtswijken werven?
Reclamemakers lukt het als geen ander om mensen te verleiden. Hoe sportbonden en sportverenigingen de technieken van deze commerciële marketeers kunnen inzetten om meer leden te werven, is het centrale…
-
een onderzoek naar windsurfen in Nederland onder 313 regelmatige beoefenaren
Windsurfen is een betrekkelijk kleine sport met een turbulente historie waarover in Nederland tot nu toe weinig onderzoek is gedaan. Daarom is er vanuit het lectoraat van FEHT/SPECO een onderzoek opgestart om…
-
beachvolleybal is geen trend, maar een – te verklaren – succes (lifestyle)
Sinds enkele jaren heeft de Nevobo na een uitgebreid onderzoek het circulatie- en minivolleybal (CMV, dat tegenwoordig voor Cool Moves Volley staat) voor de allerjongsten ingevoerd. Welke motieven lagen daaraan ten grondslag?…
-
een onderzoek naar omvang, aard, motieven en effecten van gewicht maken op de gezondheid en prestaties van wedstrijdjudoka's
Dit is de eerste uitvoerige studie naar de omvang, aard, motieven, invloeden, en effecten van het afvallen voor judowedstrijden op de gezondheid en prestaties van Nederlandse wedstrijdjudoka’s. Een vragenlijst naar…
-
De centrale vraagstelling van het onderzoek waarvan deze rapportage verslag doet, luidt als volgt: Met welke aanbevelingen kan de KNGU haar gymnastiekverenigingen adviseren om meer actieve allochtonen als vrijwilliger te werven, behouden…
-
onderzoek naar spreekkoren in het Nederlandse betaald voetbal
Doel van het onderzoek waarvan deze rapportage verslag doet, is om te komen tot aanbevelingen voor de aanpak van scheldkoren in het Nederlandse betaald voetbal. Het onderzoek richt zich op de…
-
Sport en cultuur leveren een positieve bijdrage aan de ontwikkeling, de identiteit en het welbevinden van mensen, maar ook aan de oplossing van maatschappelijke vraagstukken. Hierdoor raken beide sectoren steeds…
-
welke motieven en selectiecriteria liggen er voor bedrijven ten grondslag aan de sponsoring van het Sport1 Open?
Binnen deze bachelorscriptie wordt empirisch onderzoek gedaan naar sponsormotieven en selectiecriteria van bedrijven voor de sponsoring van het Sport1 Open te Scheveningen. Uit de interviews onder vijf belangrijke sponsoren van…
-
klantonderzoek Wmo 2011
De gemeente Den Helder hecht er veel belang aan dat haar inwoners actief, zelfredzaam en zo gezond mogelijk oud kunnen worden, en wenst daarom meer inzicht in de motieven en…
-
vraag naar sporten en bewegen
De doelstelling van dit onderzoek is het in kaart brengen van de vraag naar sport- en beweegmogelijkheden onder bewoners van de gemeente Houten van 18 jaar en ouder. Verschillende onderwerpen…