Sorteer op:

124 publicaties gevonden

  • Hyundai World Archery (Para) Championships 2019 (2019)

    economic, social and media impact

    Dit onderzoek van het Mulier Instituut en Fontys SPECO Sportmarketing evalueert de economische- sociale- en media impact van de WK (para)handboogschieten, die in 2019 in ’s-Hertogenbosch plaatsvond. De belangrijkste bevindingen…

  • Marathon Amersfoort 2019 (2019)

    resultaten deelnemersonderzoek, factsheet 2019/20

    De factsheet ‘Marathon Amersfoort 2019’ van het Mulier Instituut bevat informatie over het eet- en beweeggedrag van de deelnemers aan dit hardloopevenement, dat plaatsvond op 16 juni 2019. De data…

  • Contributiemonitor 2017/2018 (2019)

    contributies en toegangsprijzen in de Nederlandse sport (1-meting), poster

    Deze poster biedt een overzicht van de minimale en maximale contributieprijzen van Nederlandse voetbal-, korfbal-, rugby-, tennis- en basketbalverenigingen in 2017 en 2018 alsmede het prijsniveau van de toegang voor…

  • Sport op de stort (2019)

    Column van Paul Hover, onderzoeker bij het Mulier Instituut, in het vaktijdschrift Sport & Strategie van juli 2019 over (voormalige) afvalstortplaatsen die de laatste decennia zijn aangewend voor sportstimulering en…

  • Olympisme in Nederland | 2019 (2019)

    bekendheid en associaties, factsheet 2019/7 en 2019/8

    In het strategisch beleid van het Internationaal Olympisch Comité (IOC) is aandacht voor het promoten van het olympisch gedachtegoed (olympisme). Dit factsheet onderzoekt de mate waarin Nederlanders bekend zijn met…

  • Contributiemonitor 2017/2018 (2019)

    contributies en toegangsprijzen in de Nederlandse sport, 1-meting

    Sinds de financiële crisis die in 2008 ontstond, is de betaalbaarheid van het sportaanbod in Nederland een belangrijk aandachtspunt op beleidsagenda’s, onder andere van het ministerie van VWS en gemeenten.…

  • Richtlijn onderzoek participatie en cohesie (2015)

    richtlijn voor het meten van het effect van sportevenementen op de participatie en cohesie

    Het doel van het onderzoek dat met deze richtlijn kan worden uitgevoerd is het vaststellen van de mate waarin er effecten optreden op het vlak van participatie en cohesie. De…

  • Richtlijn onderzoek leefstijl en vitaliteit (2015)

    richtlijn voor het meten van het effect van sportevenementen op leefstijl en vitaliteit

    Het doel van het onderzoek dat met deze richtlijn kan worden uitgevoerd is het vaststellen van de mate waarin er effecten optreden op het vlak van leefstijl en vitaliteit. De…

  • Richtlijn onderzoek milieubelasting (2015)

    richtlijn voor het meten van de milieubelasting van sportevenementen

    Het doel van het onderzoek dat met deze richtlijn kan worden uitgevoerd is het vaststellen van de mate waarin een sportevenement het milieu belast. De focus ligt hierbij op de…

  • Fitnessbranche in Nederland | 2018 (2019)

    kerncijfers vraag- en aanbodzijde, factsheet 2019/1

    In dit factsheet zijn de belangrijkste en meest recente cijfers en trends over de Nederlandse fitnessbranche gebundeld. 21 procent van de Nederlanders van 12-79 jaar deed in 2016 wekelijks aan fitness, in 2001…