Kennisbank
De Kennisbank Sport & Bewegen bevat ruim 21.000 publicaties. Niet alleen over sport en bewegen, maar bijvoorbeeld ook over leefstijl en gezondheid. Deze Kennisbank biedt een overzicht van onderzoek, beleid en ervaringen uit de praktijk. Het gaat daarbij om sport als doel en sport als middel om maatschappelijke uitdagingen aan te pakken.
20 publicaties gevonden
-
The 6th edition of the Deloitte study ‘Let’s Play! – The European esports market’ focuses on the economically sustainable development of the European esports sector. The study was based on…
-
Het ebook biedt een introductie in de wereld van esports, en is bedoeld voor beleidsmakers, onderzoekers en praktijkprofessionals. Is esports een volwaardige sport? Wat zijn de functies en betekenissen van…
-
To gain first-hand insights on the developments in the European esports ecosystem, Deloitte conducted an extensive consumer survey among 12,000 people in June 2020, with 1,500 participants each from eight…
-
een onderzoek naar de juridische kwalificatie van esports en esporters in België
In esports strijden spelers op hun computer of console tegen elkaar in opgestelde competities om prijzen te winnen. Internationale teams hebben grote naambekendheid en de beste spelers worden als wereldbekende…
-
van breedtesport tot topsport
Dit onderzoek van het Mulier Instituut geeft aandacht aan gamen en esport onder volwassen Nederlanders. De belangrijkste conclusies uit het onderzoek zijn: Eén op de vijf volwassen Nederlanders (18%) heeft…
-
De auteur, Remko van den Dool, senior onderzoeker/methodoloog bij het Mulier Instituut duikt in de wereld van e-sport en gamen. Hij beantwoordt de belangrijkste vragen over deze ontwikkeling, zoals: hoe…
-
defining e-sports through a polymorphic view on sport
In this paper, the author argues that, regardless of whether e-sports qualify as sports, they should be examined in sport management because they are a manifestation of sportification. Sportification means…
-
eSports is growing around the globe, with more and more individuals are engaged as players or spectators. In this paper, the authors reflect on whether eSports can be considered as…
-
sociaal kapitaal in een virtuele wereld
Online multiplayer gamen en de competitieve variant daarvan, esports, zijn in toenemende mate populair onder jongeren en volwassenen. De centrale vraagstelling van deze masterthesis is in hoeverre online multiplayer gamen…
-
is competitief gamen een sport?
In dit onderzoek is onderzocht of competitief gamen (eSports) een sport is.