Spring naar content

466 publicaties gevonden

  • van hindernislopen (bo) naar hordelopen (vo)

    Dit is het eerste artikel uit een reeks, waarbij het lopen over korte duur centraal staat. Wij zullen vanuit de sectie atletiek van de Calo Zwolle ingaan op de thema’s…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Het Kenniscentrum van het Instituut voor Sportstudies van de Hanzehogeschool Groningen voerde in het kader van het project ‘Kwaliteit van lichamelijke opvoeding’ het zgn. EVALO-onderzoek uit. De centrale vraag was:…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Het basisdocument bewegingsonderwijs voor de onderbouw van het voortgezet onderwijs verschijnt in mei en sluit aan op het basisdocument voor het basisonderwijs. Berend Brouwer gaf in een artikel in LO nr.2, 2007…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Het Basisdocument bewegingsonderwijs onderbouw VO is uit! Inmiddels is er in het vakblad een aantal artikelen over dit basisdocument geschreven. In dit artikel beschrijven wij de leerlijn springen (turnen) van…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Op de studiedag voor het voortgezet onderwijs in Groningen op 1 februari dit jaar, is in een aantal workshops het Basisdocument voor de onderbouw van het voortgezet onderwijs (Basisdocument VO)…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Het Basisdocument bewegingsonderwijs voor de onderbouw van het voortgezet onderwijs is in mei verschenen en sluit aan op het basisdocument voor het basisonderwijs. In een artikel in LO nr.2, 2007 worden doel…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Maatschappelijke stages voor scholieren staan in het middelpunt van de belangstelling. Zo overweegt het kabinet Balkenende IV de ruimte voor dergelijke stages te vergroten. Het Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen (NISB)…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Tik- en afgooispelen hebben in het voortgezet onderwijs een merkwaardige status. Iedereen speelt ze, maar bijna nergens worden ze voor vol aangezien. Er wordt weinig onderwijs op gegeven en voor een…

    Artikel in vaktijdschrift
  • Tik- en afgooispelen hebben in het voortgezet onderwijs een merkwaardige status. Iedereen speelt ze, maar bijna nergens worden ze voor vol aangezien. Er wordt weinig onderwijs op gegeven en voor…

    Artikel in vaktijdschrift