• De invloed van de prijs op sportdeelname in Nederland (2012)

    De invloed van de prijs op sportdeelname in Nederland

    Als gevolg van de huidige economische crisis krijgen steeds meer sportverenigingen te maken met verminderende inkomsten uit gemeentelijke subsidies en sponsoring. Een manier om deze teruglopende inkomsten te compenseren, is het verhogen van de contributie. Sportverenigingen zijn echter zeer terughoudend om hun tarieven te verhogen, vooral uit angst voor ledenverlies. Onderzoek van de Hogeschool van Arnhem en Nijmegen laat voor het eerst zien hoe de relatie tussen de hoogte van verenigingscontributie en het ledental er in Nederland uitziet.

    Auteur(s) : Willem de Boer
    Jaar: 2012
    Uitgever(s): Arko Sports Media
    Mediumsoort: Artikel in vaktijdschrift
    Tijdschrift: Sport & Strategie
    Trefwoord(en): contributie, economie, leden, ledenbinding, sportverenigingen, tarieven
    Literatuurverwijzing: Boer, W.I.J. de (2012, oktober). De invloed van de prijs op sportdeelname in Nederland. Sport & Strategie 6 (pp. 25/27)