• Gedragsverandering via campagnes 2.0 (2015)

    Gedragsverandering via campagnes 2.0

    Deze literatuurstudie geeft een overzicht van nieuwe wetenschappelijke inzichten in gedragsverandering die relevant kunnen zijn voor overheidscampagnes. Daarbij wordt telkens ingegaan op de vraag hoe overheidscommunicatie effectiever invloed kan hebben op gedrag door rekening te houden met deze inzichten. De studie gaat in op actuele gedragsinzichten binnen vier thema’s:

    • onbewuste invloeden op gedrag,
    • het beïnvloeden van de risicoperceptie,
    • sociale invloeden op gedrag en
    • weerstand tegen beïnvloeding.
    Auteur(s) : Bas van den Putte, Peeter Verlegh, Annemarie Wennekers, Stephanie Welten, Saar Mollen, Marieke Fransen
    Jaar: 2015
    Plaats: Amsterdam
    Uitgever(s): Universiteit van Amsterdam
    Collatie: 117 p. Met lit. opg.
    Mediumsoort: Rapport
    Trefwoord(en): campagne, gedragsverandering
    Literatuurverwijzing: Putte, B. van der, Verlegh, P., Wennekers, A.M., Welten, S., Mollen, S., & Fransen, M. (2015). Gedragsverandering via campagnes 2.0. Amsterdam: Universiteit van Amsterdam.