• Groene schoolpleinen (2014)

    succes- en faalfactoren bij een duurzaam ontwerp van groene schoolpleinen

    Groene schoolpleinen : succes- en faalfactoren bij een duurzaam ontwerp van groene schoolpleinen

    Dit project richt zich specifiek op het onderzoeken van succes- en faalfactoren van groene schoolpleinen. De volgende onderzoeksvragen staan centraal:

    1. Wat zijn fijne en nare plekken op groene schoolpleinen volgens leerlingen?
    2. Wat zijn de succes- en faalfactoren van groene schoolpleinen volgens directeuren en leerkrachten; ontwerpers en hoveniers?
    3. Welke innovaties zijn nodig in de groensector om de aanleg van duurzame groene schoolpleinen te realiseren?

    Allereerst wordt in hoofdstuk 2 ingegaan op de methoden die zijn gebruikt om antwoorden te vinden op de onderzoeksvragen. In de daaropvolgende hoofdstukken worden de resultaten van het onderzoek beschreven. Zo leest u in hoofdstuk 3 wat leerlingen fijne en nare plekken vinden op hun groene schoolplein. In hoofdstuk 4 worden de succes- en faalfactoren beschreven die leerkrachten en directeuren naar voren brengen. In hoofdstuk 5 staan de succes- en faalfactoren van groene schoolpleinen volgens ontwerpers vermeld en in hoofdstuk 6 de succes- en faalfactoren volgens hoveniers. In hoofdstuk 7 worden de belangrijkste conclusies op een rij gezet, met enkele aanbevelingen voor de betrokken partijen.

    Auteur(s) : Jolanda Maas, Rianne Muller, Dieuwke Hovinga
    Jaar: 2014
    Plaats: Amsterdam
    Uitgever(s): VU Medisch Centrum
    Collatie: 66 p.
    Mediumsoort: Rapport
    Trefwoord(en): groenvoorziening, onderwijs, speelruimte
    Literatuurverwijzing: Maas, J., Muller, R., & Hovinga, D. (2014). Groene schoolpleinen: succes- en faalfactoren bij een duurzaam ontwerp van groene schoolpleinen. Amsterdam: VU Medisch Centrum.