Spring naar content
Terug naar de kennisbank

Boekman 100 (2014)

tijdschrift voor kunst, cultuur en beleid, kunst in en buiten de klas, wie stimuleert het artistieke talent?

Artistieke talentontwikkeling wordt per school anders ingevuld. Projecten in het basisonderwijs vertonen geen samenhang, op de middelbare school zijn cijfers belangrijker dan experimenteerdrift, initiatief nemen of procesgericht denken. Van doorlopende leerlijnen is nauwelijks sprake. Daarvoor is een cultuuromslag in het onderwijs nodig. Artistieke talentontwikkeling buiten de klas onttrekt zich voor een groot deel aan de waarneming. Een integrale overheidsvisie kan meer overzicht en focus brengen.

Literatuurverwijzing: Dijkgraaf, M., Hamersveld, I. van, Leden, J. van der, Nuchelmans, A., Smithuijsen, C.B., & Woersem, L. van (2014). Boekman 100: tijdschrift voor kunst, cultuur en beleid, kunst in en buiten de klas, wie stimuleert het artistieke talent?.

Fysieke exemplaren

Organisatie Plaatsingskenmerk Status
Mulier instituut B100-0026 Beschikbaar

Publicaties worden niet uitgeleend aan externen. Inzage op verzoek:

Mulier instituut
tel: 030-7210220
e-mail: info@mulierinstituut.nl

Omschrijving

Uit dit tijdschrift is/zijn ook de volgende artikel(en) beschreven: